äckligt väder

Det regnar, det regnar mest i Borlänge, Borlänge har drabbats värst av regnet i hela europa.
Vägar är avstängda, tak är inrasade, trafiken är kaos, bussar kommer inte fram, stora vattenpölar överallt.
Allting är kaos, allting är tråkigt, det är regnet som gör det.
Vilken typisk svensk sommar.

Caroline,Josefine och jag Louise har haft en tråkig dag.
Jag har inte rört min fot utanför huset sedan tisdags.
Det regnar för mycket, man blir deprimerad.
Varför gå upp tidigt en sådan här dag?
Vad missar man egentligen?
I morgon ska jag sova,
sova hela långa dagen.
För det är mycket bättre än att vara vaken, i dessa dagar.
jag hatar hur det regnar, jag hatar hur kallt det måste vara.
Jag vill inte ha det såhär, varför ska allt vara så deprimerande jämt?
Det finns ingenting att göra här, i regniga Borlänge, ingenting.
Ännu mindre att göra, om plånboken är tom också, som den är för mig.
Jag ska köpa godis för min sista slant, tillsammans med Caroline och Josefine, inom kort.
Vi ska ut i regnet och smälta, rinna bort likt allt vatten på gatorna.
Det regnar så fasligt mycket, att till och med fönsterrutorna är täckta av vattendroppar.
Jag orkar inte med det här.
I morgon går jag i ide.
hejdå.


Komentera ♥

Ut med språket bara!

Namn:
Stannar du?

E-post, (frivillig)

Skriv i din blogg, så vi hittar dig sen!

Ordet är ditt&;hearts:

Trackback
RSS 2.0